Hoe ver mag je gaan?

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit... Ik vraag me af hoe ver je in je relatie met je partner mag gaan. Er staat in de Bijbel dat je geen gemeenschap mag hebben voor het huwelijk, maar hoe zit het met de dingen eromheen? Hoe ver mag je gaan? Mag je elkaar bijvoorbeeld wel in ondergoed zien, als je verder geen gemeenschap heb? Hoe ver mag je gaan qua intimiteit? Als het geen seksuele gemeenschap is, maar je bent verder wel heel intiem, is dat dan ook een zonde?

Antwoord

De artikelen over dit thema staan bij elkaar onder de tag 'Grenzen'.