Bandenpijn

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Als ik met opgetrokken benen zit of scheef zit, voel ik het trekken in mijn buik, van mijn baarmoeder naar de lies. Hoe kan dit komen? Ook in bed voel ik dit als ik verkeerd lig/op mijn buik lig. Ik ben niet zwanger. Het is wel na mijn zwangerschap gekomen. Ik ben drie jaar geleden bevallen. Kun je ook bandenpijn hebben als je niet zwanger bent?

Antwoord

Bandenpijn is iets dat specifiek voor de zwangerschap is, maar je kunt wel vergelijkbare pijn voelen daarbuiten. Het heeft wel een andere origine dan. Wanneer je bevallen bent en de inhoud van je buik zoekt de oude plek en het oude evenwicht weer, kan het heel best zo zijn dat het niet 100 procent probleemloos verloopt. Dat lees ik uit jouw beschrijving. Het probleem kan dan te maken hebben met spieren (b.v. de bekkenbodem), de stand van bijvoorbeeld de baarmoeder, misschien zelfs een verkleving. Mijn advies is om of een keer langs je huisarts te gaan of een bekkenbodemtherapeute op te zoeken (kan zonder verwijs ook).

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medisch