Relatie geheim houden

Ds. W. Arkeraats / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu tien maanden wat met een vrouw. We hebben het superleuk samen, we zijn stapel op elkaar. Maar ze durft er niet mee naar buiten te treden met dat we wat hebben omdat ik gescheiden ben, kids heb en ruim 10 jaar ouder ben. Ze is echt bang dat haar familie dat niet accepteert. Ze geeft les op een christelijke school en is bang dat ze daar ook niet blij zullen zijn. Ik wil graag verder met haar en ze wil het zelf ook. We hebben al gemeenschap gehad. Ik wil haar aan iedereen laten zien, maar dat wil ze niet voordat haar moeder het ook weet. Maar dat durft ze niet helaas. Mijn vraag is: wat nu?

Antwoord

Beste vriend,

Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Het gaat niet om de vraag, of iemand na een scheiding opnieuw een huwelijk kan aangaan. Daar zijn al vele antwoorden op geformuleerd. Elke situatie is echter ook weer uniek. Daarbij spelen vele omstandigheden een rol.

Ik ken jullie situatie uiteraard niet. Ik weet niets af van de oorzaken van jullie scheiding, ook niet of het kort of lang geleden is. Voor familieleden en collega’s zijn het vaak juist allerlei concrete omstandigheden, die invloed hebben op de beleving van jullie situatie. Daar zul je ook begrip voor moeten hebben, ook als zij niet positief reageren.

Daarom wil ik je adviseren, om een vertrouwenspersoon te zoeken, die jullie een weg kan wijzen. Het ligt voor de hand, dat dit een predikant is, die jullie situatie kent, maar het kan ook iemand anders zijn. Laat het vooral ook een zaak van gebed zijn.

Ds. W. Arkeraats