Scheppingsverhaal een metafoor

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Is het scheppingsverhaal een metafoor voor het geestelijk ontwaken van de mens Adam, zodat hij niet de eerste mens is geweest, maar wel de eerste mens die door Gods licht een door God geactiveerde geestelijk bewustzijn ontvangt?

Antwoord

Als dat zo zou zijn, dan spreken de profeten, de evangelisten en Jezus Zelf in de Bijbel ook onwaarheid als zij refereren aan de schepping. Kortom, dan is de Bijbel een boek vol leugens. Dan berust ons geloof op een leugen en zijn we de ellendigste van alle mensen (1 Kor. 15:19). Immers de opstanding uit de doden van allen die gestorven zijn is nog ongeloofwaardiger dan een zesdaagse schepping.

Onder de tags 'Schepping', 'Creationisme' en 'Evolutietheorie' vind je nog veel meer artikelen rondom dit thema.

2 reacties
Ali636
Zo zo. Geweldig. Een kort maar krachtig antwoord (van een anonieme beantwoorder van de vraag). Goed dat er bij Revoweb nog mensen zijn die het klaar en duidelijk zien. Ga knoeien aan de waarheid van de Bijbel en Christus wordt direct een leugenaar. Dat is de consequentie van het verlaten van de letterlijke betekenis van de Bijbel. Proficiat dus met zo'n antwoord!
Sammie2016
Het scheppingsverhaal moet men inderdaad letterlijk nemen. Niet alles in de Bijbel is 'beeldspraak'.
Denk bijvoorbeeld eens aan wat Jezus zei toen hij het over Adam en Eva had hij zei: ............ "‘Hebben jullie niet gelezen dat degene die hen schiep hen bij het begin als man en als vrouw maakte? 5 En dat hij heeft gezegd: “Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en de twee zullen één vlees worden”? 6 Ze zijn dan niet langer twee, maar één vlees. Wat God heeft verbonden, mag geen mens scheiden."

De zoon van God is er dus van overtuigd dat zijn Vader de Schepper is van de eerste man en vrouw.