Popmuziek

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Wat vindt u van nummers zoals “One more light”, Linkin Park en “Without you”, Ashes Remain. Want er wordt altijd gezegd dat popmuziek fout is, maar aan dit kan ik niks fouts ontdekken en popmuziek is populaire muziek dus wat er veel geluisterd wordt op een bepaald moment. Dat hoeft dan toch niet meteen fout te zijn?

Antwoord

We gaan niet ieder nummer apart bespreken in de vragenrubriek. In de antwoorden van panellid Slurink vind je diverse handvatten om hiermee om te gaan. Lees bijvoorbeeld:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24930/wat-er-mis-is-met-popmuziek/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/25621/taylor-swift/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/25359/pink-floyd/

5 reacties
Bambixxx
Ashes Remain is in principe christelijk, ik zou het geen popmuziek noemen of vergelijken met Linkin Park.
Jeremiah
Wat begrijp je niet aan "Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is"?

De Bijbel dwingt ons om radicale keuzes te maken, dus niet op het randje lopen en van twee walletjes eten.
evantorisch
Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de ​liefde​ van de Vader niet in hem, want alles wat in de wereld is – zelfzuchtige begeerte, afgunstige inhaligheid, pronkzucht –, dat alles komt niet uit de Vader voort maar uit de wereld.

Wat heeft dat met een muziekstijl te maken?
Je mag best van de wereld met wat erin is houden, waarom niet?
Muziek is een van de mooie dingen van het leven, en smaken verschillen.
hans0166
je kan de teksten zo op internet vinden als je ze al niet uit de song kunt halen. Je kan heel goed zelf zien: tot wiens eer is dit.
Bambixxx
@hans0166, zoals ik zei, Ashes Remains is een gospelband. Het nummer 'without You' is tot Gods eer. Je hebt gelijk dat je dat heel goed kan zien;)