Met meerdere mannen geslachtsgemeenschap gehad

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Ik heb een hele tijd geleefd zonder God en gebod, zoals dat heet. Ik heb met meerdere mannen geslachtsgemeenschap gehad. Daarna heeft de Heere mijn hele leven veranderd en ik mag nu geloven dat mijn zonden vergeven zijn. Nu zit ik met het volgende. In de Bijbel zijn een man en vrouw getrouwd voor God als ze gemeenschap met elkaar hebben. En als ik Markus 10 vers 11-12 lees, dan mag je na een scheiding zeker niet hertrouwen, dan doe je overspel. Betekent dit dat ik niet meer mag trouwen?

Antwoord

Als man en vrouw voor het huwelijk gemeenschap met elkaar hebben gehad, dan zijn ze eigenlijk al getrouwd. Zo wordt gezegd en daarop heb je je mening gebaseerd. Maar iemand die met meerdere mannen gemeenschap heeft gehad, kan onmogelijk met allen trouwen!. Denk aan Rachab uit Jericho. Zij is later getrouwd en haar naam komt voor in Mattheus 1: het geslachtsregister van de Heere Jezus. Denk ook aan Thamar.

Wie zijn zonden belijdt en laat, die zal barmhartigheid geschieden. Dat geldt niet alleen voor zonden op seksueel gebied, maar voor alle zonden. En vergeven zonden zijn weggedaan. Zodat een zondig eertijds de weg naar een huwelijk niet blokkeert.

Dient de Heere met blijdschap (Ps 100:2a).

Ds. W. C. Meeuse

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk