Geen succes op een christelijke datingsite

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Waarom heb ik geen succes op een christelijke datingsite? Ik heb een profielfoto toegevoegd en heb goed m’n best gedaan op de profieltekst. Als ik een berichtje stuur (en ik stuur er veel) wordt er af en toe wel op gereageerd en is er wel berichtenverkeer, maar iedere keer weer loopt het op niets uit of komt er vroeg of laat een moment dat mensen opeens niet meer op mijn berichtjes reageren. Wat doe ik verkeerd?!

Antwoord

Beste vraagsteller,
Je stuurt veel berichten, schrijf je. Geen idee wat je verkeerd doet omdat ik de berichten niet ken en jou ook niet. Wellicht heb je iets aan de volgende punten:

1. Op wíé en op wát reageer je: jonger, ouder, bepaald profiel, foto...? Zet al je reacties op een rij en ontdek of er een patroon in zit.
2. Hóé schrijf je terug: ben je misschien te direct, of juist helemaal niet? Ben je nieuwsgierig en/of stel je veel vragen? Vertel je misschien (te) openhartig van alles en nog wat over jezelf, waardoor je wellicht ‘afstoot’ in plaats van ‘aantrekt’? Kijk naar dat soort dingen.

Probeer dus voor jezelf een soort van lijn te vinden door kritisch naar je eigen berichten te kijken en ze goed door te lezen. Let ook op eventuele taalfouten die kunnen afschrikken. Ik hoop, dat je hiermee verder komt.

In ieder geval wens ik je succes,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

dating