Ovulatiebloeding

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik ben 25 jaar en heb een regelmatige menstruatiecyclus. De laatste paar maanden heb ik een week na mijn laatste menstruatiedag, vier dagen bloedverlies. Dit is niet echt veel, maar wel genoeg om maandverband te dragen. Het varieert van helder rood naar donkerbruine ‘klodders’. Is dit een ovulatiebloeding en is dat normaal als je zo jong bent?

Antwoord

Wanneer je geen pil gebruikt, kinkt dit inderdaad als een ovulatiebloeding. De ovulatie is meestal twee weken voor de verwachte menstruatie. En je bent zeker niet te jong hiervoor.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

menstruatie