Zijn verbond en woorden

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

In Gods Woord staan veel beloftes. Zo staat er in Lucas 11 dat degene die zoekt, Hem vindt en die bidt, die ontvangt. Ook is er bij mijn doop beloofd dat ik de Heilige Geest zou ontvangen. Kan ik doormiddel van het vertrouwen op die beloften zeggen dat ik tot geloof mag komen? In mijn omgeving word er gezegd dat dit niet mogelijk is. Het schijnt te makkelijk te zijn op de manier die ik beschreven heb.

Wil een predikant van de Ger. Gem. hier antwoord op geven?

Antwoord

Beste vriend(in),

Je vraag (aan een predikant van de Gereformeerde Gemeenten) is niet in twee zinnen te beantwoorden. Het is een onderwerp waarover al heel veel is gezegd en geschreven. Vorig jaar is er namens de synode van de Gereformeerde Gemeenten een boekje, speciaal voor jongeren, uitgegeven onder de titel "Zijn verbond en woorden". In het zesde hoofdstuk van dit boekje wordt een duidelijk antwoord gegeven op je vragen.

Met vriendelijke groet,
Ds. J. Driessen