Lezen over roeping tot het ambt van predikant

Ds. H. Paul / 2 reacties

Vraag

Een korte vraag aan een dominee uit de Ger. Gem. Als het gaat om de roeping tot het ambt van predikant: zijn er boeken, of delen uit boeken, die aan te bevelen zijn om hierover te lezen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Aan te bevelen lektuur is:

1. Ds. A Brakel “De Redelijke Godsdienst”, hoofdstuk 29;
2. Ds. A. Vergunst “Neem de wacht des Heeren waar”, hoofdstuk 3:3: “De roeping tot het predikambt”.

Hartelijke groet,
Ds. H. Paul

Tags in dit artikel:

roeping
2 reacties
hilbrand1988
Spurgeon- pastorale adviezen
Duijzer
Goed advies van Ds. Paul. En hoewel ik á Brakel en Ds. Vergunst hoog heb staan zou ik toch vooral in de Bijbel speuren naar wat God wil zeggen. Als je wilt weten of Hij je roept kun je nergens beter terecht dan in Zijn Woord.