Echte fan van FC Twente

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ik ben een echte fan van FC Twente. Nu stelt u dat voetballerij in plaats van God komt, maar ik ga gewoon ook zondag na een wedstrijd naar de kerk. Zo zet ik God absoluut niet aan de kant ofzo. Ik denk dat het dus wel kan en snap uw bezwaren eigenlijk niet.

Antwoord

Beste vriend,

Denk je dan werkelijk dat je het gebod van de Heere om Zijn dag te heiligen onderhoudt door ná het bezoeken van de voetbalwedstrijd nog een keer naar de kerk te gaan? Alsof de Heere niet vraagt om Hem ons héle hart te geven en de héle zondag in Zijn dienst te besteden!

Luister daarom eens naar het woord van God: “Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld” (Jac. 4:4). Dat wil zeggen: het éne is onmogelijk met het ándere te combineren; twéé heren dienen kan niet bestaan; wie de keuze voor de wéreld doet, die wordt daardoor een vijand van God.

Je schrijft dat je mijn bezwaren eigenlijk niet snapt. Eerlijk gezegd ben ik bang dat je het best snapt, maar dat je het gewoon niet wilt snappen, omdat je niet met de zonde wilt breken en de Heere je héle hart niet wilt geven. Het gaat er niet om of wij vinden dat iets wel kan, maar het gaat om hetgeen de Heere in Zijn Woord en Wet van ons eist.

Daarom roep ik je in Gods Naam toe: “Hoe lang hinkt gij op twee gedachten? Zo de HEERE God is, volgt Hem na, en zo het Baäl (FC Twente) is, volgt hem na” (1 Koningen 18:21)! Kies dan heden wie je dienen zult!

Ds. J. Driessen

Tags in dit artikel:

sport(en)