Vier vragen van Voetius voor belijdenis

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

In de Ger. Gem. worden bij het belijdenis doen de vier vragen van Voetius gebruikt. Kunt u mij vertellen in welk boek van Voetius deze geschreven zijn?

Antwoord

Het is mij niet bekend in welk boek van Voetius deze vragen terug te vinden zijn. Waarschijnlijk is dat wel te "achterhalen" in het proefschrift van prof. dr. Verboom over de Nadere Reformatie en de catechese.

Met vriendelijke groet,

ds. J. Driessen

Tags in dit artikel:

belijdenis