Bartholomeusnacht herdenken

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Aan herdenkingsmomenten is geen gebrek. Laat ik het eens hebben over de Bartholomeusnacht. Kan die eindelijk ook eens herdacht worden in protestantse kring, of wordt men dan een beetje schichtig?

Antwoord

Het is onduidelijk wat de bedoeling van de vraagsteller is en of hij/zij met deze vraag wel aan het goede adres is. Er is iedere dag wel iets te herdenken uit het verleden. Laten we vooral “gedenken, hoe God voor dezen ons zijn gunst heeft bewezen” (Ps. 77:7). Dan hebben we een overvloed van herdenking in deze advents/kerstdagen. Laat dat de boventoon voeren.

Ds. W. C. Meeuse