Sacrament der zieken bij euthanasie

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Is er in de Rooms Katholieke kerk de mogelijkheid om het sacrament der zieken te bedienen aan mensen die voor euthanasie kiezen? Is dit sacrament bedoeld voor genezing of moet het meer gezien worden als versterking van het geloof?

Antwoord

Beste vraagsteller, wij zouden je het niet kunnen zeggen. Daarvoor kun je beter je vraag voorleggen aan een iemand die goed op de hoogte is van de sacramenten in de RKK. Op deze protestants-christelijke site hebben we geen panellid die daarin deskundig is. Je zou eens kunnen informeren via www.rkkerk.nl.

Lees meer artikelen over:

Rooms Katholieke Kerk
1 reactie
Yoshi
Volgens mij is volgens de RKK euthanasie gelijk aan zelfmoord. Zij wenst daar niet aan mee te werken. Een katholiek die dat wel doet kan zichzelf als geëxcommuniceerd beschouwen. Zo heb ik het iig begrepen.