Leeftijd van Maria

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Wat was de meest waarschijnlijke leeftijd van Maria toen zij Jezus baarde? Is er iets te zeggen over de leeftijd van Jozef?

Antwoord

Het juiste antwoord moeten we schuldig blijven omdat er hierover niets van in de Bijbel staat. Vooral in de roomse literatuur is er veel over geschreven en over gezinspeeld. Eigenlijk allemaal dikke-duimenwerk.

Het ligt voor de hand om te denken dat Maria jong is geweest en over de leeftijd van Jozef wordt niets vermeld, dus is het niet zo belangrijk. Anders stond het wel in Gods Woord.

Hartelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

Lees meer artikelen over:

Maria