Verschillende meningen over trouwjurk

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Mijn vriend en ik gaan over elf maanden trouwen en nu komt het kopen van de jurk dichterbij. Ik ben onlangs jurken wezen passen en ik ben er vrijwel zeker van welke het wordt. Maar dat is nu juist het punt wat ik lastig vind. Mijn moeder is van mening dat er mouwen aan de jurk horen te zitten en dat de dominee je anders niet trouwt. Ik denk daar echter heel anders over, als de jurk niet bloot is en er zit een brede band over de schouders dan denk ik dat ik de jurk aan kan doen naar de kerk (Ger. Gem.). Maar zijn daar bepaalde regels voor? Ik wil geen scheve gezichten, maar ook geen jurk waar ik me niet gelukkig bij voel.

Antwoord

Diverse relevante antwoorden uit het archief kun je vinden via de tag 'bruidsjurk'.

6 reacties
CrA
Vraag aan de kerkenraad en/of predikant van de gemeente waar je hoopt te trouwen of er kledingregels zijn en zo ja, welke. Dan kom je niet voor verrassingen te staan.
wallabie
Volgens mij kan een jurk zoals jij beschrijft prima. Ik zou ook vooral je eigen mening volgen, het is jouw dag! Als de kerk dat niet toestaat kun je altijd nog alleen voor de kerkdienst er iets overheen dragen.
RonaldD
Overleg met de predikant. Zal geen probleem zijn.

Mooie foto trouwens. (Openluchtmuseum)
M71
Waarom de grens opzoeken? Ik heb altijd geleerd bij de grens weg te blijven, dan zit je altijd goed. Blijkbaar is dit bij jullie in de gemeente een grens......je bent daar lid dus draag dan ook je verantwoordelijkheid. Lange mouwen vind ik onzin, op zondag zie je in die gemeentes ook korte mouwen. Maar je ziet geen mouwloze kleding, dan zou ik dat met een trouwjurk ook niet doen.
hvdijk66
Gezocht: predikant / kerkenraad bij mouwloze trouwjurk :)
John61
Laat afritsbare mouwen aan je jurk zetten of draag er een vestje of iets dergelijks over heen voor in de kerk