De vergeving van de zonden

Redactie Refoweb | 1 reactie | 19-01-2016| 10:57

Vraag

De vergeving van de zonden is iets waar ik erg mee worstel. Van huis uit en vanuit het reformatorisch voortgezet onderwijs ben ik ermee groot gebracht dat vergeving krijgen (en daarmee bekeerd zijn) iets unieks is en vooral moeilijk toegankelijk. Iets wat er van jongs af aan met de paplepel is ingegoten, gaat er moeilijk uit.

Maar toch twijfel ik hier aan. Zijn er voorwaarden voor de vergeving der zonden? Hoeveel berouw van je zonden moet je eerst hebben? Er wordt zo vaak gedaan alsof vergeving zo ontoegankelijk is. Als je zonden vergeven zijn, mag je weten dat je een kind van God bent, dus daarmee is ook de bekering ontoegankelijker. Doet dit niet een enorm tekort aan Gods almacht? Er staat toch nergens in de Bijbel bepaalde 'voorwaarden' voor de vergeving? Of wel? Je zonden belijden, ja, berouw hebben van je zonden en weten dat je jezelf niet kunt redden! Maar er wordt zo vaak gedaan alsof ons berouw steeds maar moet groeien. Snapt u mijn worsteling? Kunt u een antwoord geven gegrond op de Bijbel?


Antwoord

Om vergeving van zonden te krijgen is er maar één voorwaarde: vluchten tot Christus en Hem om vergeving vragen. Zie verder onderstaande tags:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/ellendekennis

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/vergeving

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
handelingen2_21
20-01-2016 / 08:32
hey

dat heb ik ook mee gezeten. Maar Jezus is gekomen voor zijn vijanden, voor goddelozen, die uit zichzelf geen berouw hebben of zelfs maar willen.

"Als u spijt hebt dat u niet genoeg spijt over uw zonde kunt hebben, wel, dan hebt u reeds spijt. Als u verdriet hebt omdat u niet genoeg verdriet kunt hebben, wel, dan hebt u al verdriet."


"Wacht niet op verschrikkingen en afschuwelijkheden, die sommigen ervaren, maar ga naar Christus zoals u bent."

Spurgeon heeft hier werkelijk een prachtige preek over gehouden, die hier kunt lezen!
http://www.downloadpreken.com/artikelen/A032.pdf

veel zegen!
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Getrouwd bij seksuele gemeenschap

Ik heb gehoord dat je getrouwd ben voor God als je seksuele gemeenschap hebt gehad. Als je nu met elkaar vrijt maar voor het zingen de kerk verlaat, is dit dan genoeg om voor God getrouwd te zijn of m...
Geen reacties
19-01-2004

Verliefd op man met verleden

Ik ben een jonge vrouw van 24 jaar. Al enige tijd worstel ik met een probleem. Ik ben namelijk verliefd geworden op iemand die ten eerste zo'n 15 jaar ouder is en ten tweede heeft samengewoond (die vr...
Geen reacties
19-01-2007

Geen precieze grens

Ik las vandaag net dat het niet goed is om heel ver te gaan. Ook al is er nog een kledinggrens aanwezig! Omdat dit het je alleen maar moeilijker maakt om niet verder te gaan. Want dan ben je al wel zo...
Geen reacties
19-01-2004
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag