Modaliteitenindeling in de PKN

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Ik heb een aantal vragen over de modaliteitenindeling in de PKN. De PKN kent vijf modaliteiten. Is er een manier om te achterhalen tot welke modaliteit een gemeente behoort? Of andersom: waar in de buurt een gemeente van een bepaalde modaliteit te vinden is? Zo zijn er bijvoorbeeld 460.000 confessionelen, maar op welke manier kan ik vinden waar een confessionele PKN-gemeente is? Wat is het verschil tussen het moderne midden (ofwel midden-orthodox) en de confessionelen?

Antwoord

Er is in mijn beleving maar één modaliteit: Ben ik van Christus!

PS. Ik sta als Gereformeerde Bonder in een confessionele gemeente, dus relativeer ik deze vraag op deze wijze en er zullen ook wel rechtsconfessionelen voorgaan in Bondsgemeenten enz.

Veel succes met uw zoektocht.

Met broederlijke groet,
Ds. J. Hoekman,
Van de Ark op Urk

Lees meer artikelen over:

Protestantse Kerk in Nederland (PKN)