Ongelukkig in huwelijk

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Momenteel word ik verscheurd van binnen en weet ik niet hoe verder. Onlangs ben ik getrouwd en moet ik juist nu de gelukkigste vrouw zijn, maar dat ben ik niet. Ik ben niet gelukkig, waar ik dat voor de trouwerij wel was (op en af). Ik zit al zes jaar in een relatie met de vader van mijn kind. Op en af heb ik momenten van twijfel gehad. Is dit het wel? Is hij de ware? Horen wij bij elkaar. Deze momenten verdwenen dan weer na enkele weken, want het gevoel van liefde overwon. Dit gevoel doet mij erg denken aan mijn allereerste relatie toen ik dertien jaar was en enorm geclaimd werd door mijn toenmalige vier jaar oudere ‘vriend’. Ik ben toen erg depri geweest en God zij dank ben ik daaruit gekomen. Datzelfde gevoel ervaar ik nu weer bij mijn man. Het doet mij zo'n verdriet. Wat moet ik nou?

Scheiden is geen optie want wij zijn getrouwd voor het aangezicht van God. Maar ik voel me doodongelukkig en mis de tijd dat ik verliefd was en alles goed ging. Ik wil niet dat mijn gezin kapot gaat, net zo min als dat ik wil dat we uit elkaar gaan. Maar zo kan ik niet verder. Ik ga kapot (letterlijk)! Ik huil alleen maar en heb nergens zin in. Ik voel me zo benauwd en beklemd. Tegelijkertijd erg verdrietig omdat ik weet dat ik mijn man kwets met dit gevoel. Soms wens ik dat hij vreemd gaat of er iets met hem gebeurt. Alles beter dan dit gevoel wat ik nu heb.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Neem uw gevoel serieus en ga er iets mee dóén. Om te beginnen naar de huisarts, die eventuele fysieke oorzaken kan uitsluiten. Dat líjkt misschien een raar advies... doe het toch maar! Het is mogelijk dat u in de spreekkamer in tranen uitbarst, maar daar kan een dokter wel tegen. Verdriet en zorgen delen alleen al, kan zoveel opluchting geven. Het is een goede eerste stap, die eventueel gevolgd gaat worden door volgende stappen.

Tot zover mijn antwoord voor nu. Dat betekent niet dat ik niet meer zou kúnnen zeggen, maar ik doe dit nog even niet!

Ik wacht een volgende brief af, zal ik maar zeggen!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

ongelukkig
2 reacties
AHHK76
Lieve vriendin,
Het klinkt alsof je depressief bent.. Dus misschien heb je hulp nodig om dingen te verwerken en/of medicijnen?! Ga naar de dokter. Als je medicijnen krijgt, die na 4 tot 6 weken gaan werken... Dan kun je kijken of je verder nog iets nodig hebt van (relatie)therapie of zo..
Na alles geregeld te hebben voor een huwelijk en getrouwd te zijn, heb je een drukke periode achter de rug. Je bent misschien moe en/of valt in een gat van: is dit het nou?
Op deze aarde zijn de dingen nooit volmaakt en dat kan een leeg en verdrietig gevoel geven. Praat erover. Geef de moed voor dit huwelijk nog niet op!
Sterkte!
zeeblauw
Hoi,

Er is nog alle hoop! Als ik het zo lees is er niet iets specifieks wat je ongelukkig maakt behalve de gedachte dat je je ongelukkig voelt. Dat is niks om je zorgen over te maken. En het zegt al helemaal niks over je huwelijk op zich. Je bent denk ik vooral bang dat je je ongelukkig voelt door je huwelijk. Maar ga eens na.. Is er iets speciaals wat je ongelukkig maakt? Zo ja, ga daar mee aan de slag!
En inderdaad de dokter kan je vast helpen of evt. Een hulpverlener. Zij kunnen je helpen de oorzaak te vinden. En misschien ligt dat wel op een heel ander punt dan je huwelijk.
Maar wat ik vooral wil zeggen; vraag iedere dag aan de Heere of Hij je helpt de vrouw te zijn die goed is voor je man. Want dat is het eerste punt in een huwelijk. Kijk daarvoor ook eens samen met je man in de Bijbel wat volgens je Schepper goed is in je rol als vrouw/echtgenote en de rol als man/echtgenoot. Jullie zijn afhankelijk van Hem!

Gods zegen!