40 jaar porno kijken

F.J. Bijzet / 4 reacties

Vraag

Ok, een jongerenwebsite, maar toch... Ik ben een oudere (71) en alleenstaande man. Dagelijks ‘moet’ ik porno kijken. Ik worstel hier al 40 jaar mee. Help! En s.v.p. geen advies om er maar voor te bidden, dat doe ik ook al 40 jaar.

Antwoord

Beste vragensteller,

Moedig dat u als oudere deze vraag stelt op een jongerenwebsite. Dat zegt al wel wat, en het antwoord dat ik u kan geven heeft ook vast veel waarde voor jongeren.

U geeft aan dat u dagelijks porno “moet” kijken. Wanneer porno kijken een “moeten” geworden is, dan is er volgens mij sprake van een verslaving. En dan is er hulp nodig. Veel mannen worstelen in het geheim met deze verslaving. Ze bidden er voor (net als u doet), ze doen hun best, maar de verslaving blijft terugkomen.

Wat we weten over mensen die worstelen met een verslaving is dat ze die worsteling meestal in hun eentje doen. En dat is de belangrijkste motor van de verslaving. Worstelen, eenzaamheid en schuldgevoel, er niet over praten.

De eerste stap is dan ook om er met anderen over te gaan praten. In sommige kerken zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen helpen. Maar misschien nog wel beter is hulp te zoeken bij iemand die ervaring heeft met dit probleem. Online zou u ook hulp kunnen zoeken bij www.settingcaptivesfree.com. Een cursus die u helpt hiermee af te rekenen.

Lees meer artikelen over:

pornoseksverslavingzelfbevrediging
4 reacties
NicovanderSmit
http://www.purity4life.nl
andrew
Is porno kijken eigenlijk een mannenprobleem of zijn er ook vrouwen die hier naar kijken?
fokker76
@ Andrew:
Ik weet zeker dat er ook vrouwen zijn, die hier mee worstelen! Alleen wordt het vaak gezien als een mannenprobleem. Ik denk dat vrouwen zich hier misschien nog wel meer voor schamen!
Autumn
Vragensteller, misschien is het boek 'Het gevecht van iedere man' iets voor u om te lezen. Zie: https://www.gideonboeken.nl/het-gevecht-van-iedere-man.