Neutrale popmuziek

Johan Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Beste meneer Vreugdenhil. Ik zit met de vraag of alle popmuziek verderfelijk is. Mag je naar popmuziek luisteren die 'neutraal' is, waarin je niks godslasterlijks kan vinden? Zelf ben ik een fan van Queen, maar de laatste tijd zit ik met de vraag of het wel goed is om naar hun muziek te luisteren.

Antwoord

Je vraagt of je mag luisteren naar popmuziek die neutraal is. Dat is nou jammer, want er is geen muziek die neutraal is. Muziek is van God en voor God , of van de duivel en voor de duivel. Dat lijkt een keiharde constatering , maar tussen God en de duivel zit niet nog een beetje of zo. Er zijn twee wegen, de smalle of de brede, je bent voor of tegen Jezus (een klein beetje zwanger lukt ook niet).

Muziek voor en van God is muziek die Jezus verhoogt en de gelovige opbouwt. Die muziek is  rein, heilzaam, rustgevend, werkt vrede in het hart, enz. Muziek van de wereld past in een van de drie volgende categorieën. Het is van de wereld, of het vlees, of van de duivel in het bijzonder.

1. Muziek van de wereld kunnen zogenaamd leuke liefdesliedjes zijn, die over bloemetjes en beitjes gaan enz. Maar ze verheerlijken God niet: 1 Korinthe 10:31: "Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods."

2. Muziek van het vlees: dat zijn meestal lustvolle liedjes die sensueel en vuil zijn. Ze zijn erotisch; de gedachten, beelden en stemgeluid doen een appél op onze seksuele gevoelens (denk eens aan al die clips en foto's op tv en in de winkels). De muziek is besmeurd en dient alleen om het vlees te strelen.

3. Muziek van de duivel is direct gezalfd door satan. Deze muziek is boosaardig (Queen zingt ook over de duivel Beëlzebul).

Ik zag hem (Freddy Mercury) vandaag toen ik aan het winkelen was nog heel arrogant (stoer) paraderen over een podium in een videoclip op de tv van een muziekwinkel waar ik voorbij liep.En met een schok realiseerde ik mij dat deze man al een tijdje niet meer leeft. Hij heeft de Heere God ontmoet en hij heeft verantwoording van zijn leven moeten afleggen.

Zoals we allemaal wel weten is deze man heel zondig aan zijn eind gekomen en als we dan de bijbel laten spreken, dan is hij niet behouden. Hoe kun je dan nog fan zijn van een man die nu ligt te gillen van de pijn in de hel.

In de video van ds. Joe Schimmel uit Amerika (They sold their souls for rock`n` roll) zeggen vele groepen en artiesten dat ze hun ziel aan de duivel verkocht hebben om zo de beste artiesten ter wereld te worden. Ze erkennen openlijk voor de camera dat ze jonge mensen satanisch en zeer negatief beïnvloeden.

Queen fan, breek met deze muziek en richt je hart op de Heere. Zoek zijn aangezicht in gebed en leef. De Heere Jezus staat te wachten om je te sterken in het breken met de godloze wereld, smeek om zijn kracht, want alleen kun je het echt niet.

Hartelijke groeten en Gods onmisbare zegen, Johan Vreugdenhil

Tags in dit artikel:

popmuziek