Communicatie in seksleven

F.J. Bijzet / 1 reactie

Vraag

Wij zijn een jong stel en een paar jaar getrouwd. Wij houden zielsveel van elkaar en over het algemeen zouden we ons huwelijk ook een dikke voldoende geven. Echter lopen wij op het gebied van ons seksleven heel vaak vast. Beiden weten we dat communicatie het probleem is. Helaas zijn we onderhand op dat gebied in een enorme impasse beland en weten niet meer wat te doen. Op andere gebieden in onze relatie hebben we ook onze worstelingen gehad omtrent communicatie (één van ons heeft autisme en daarom altijd al extra veel moeite gehad met communiceren) maar daar zijn we uiteindelijk wel enigszins uitgekomen. Maar op het gebied van seks lijkt communicatie wel met een factor tien belangrijker en lastiger te zijn! En ondertussen lijkt aan de overkant het gras ook nog eens een factor tien keer zo groen. Onze vraag is: heeft u adviezen op dit gebied en/of weet u toevallig waar we eventueel kunnen zijn voor (christelijke) hulp? In onze kerk hebben we al geprobeerd met vertrouwelingen te praten, maar daar werd het niet als belangrijk genoeg gezien en kregen we dus niet echt gehoor.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstellers,

Met interesse heb ik jullie vraag gelezen en wat  me vooral raakt is de worsteling die jullie beschrijven. Wat fijn dat jullie op veel gebieden elkaar gevonden hebben, maar dan is het extra pijnlijk als je elkaar op seksueel gebied niet vindt.

Jullie beschrijven dat jullie weten dat de communicatie het probleem is en daarmee zullen jullie denk ik wel gelijk hebben. De moeilijkheid is echter dat ik in jullie vraag totaal niet lees wat de worsteling op seksueel gebied is en waar het dan in de communicatie mis gaat. Ik kan proberen om jullie wat algemene adviezen te geven, maar loop dan een groot risico jullie adviezen te geven waar je niets aan hebt. Want wat ik kan verzinnen staat vast ook op internet of in boekjes beschreven. Daarom stel ik voor dat jullie me een privé bericht sturen op mail@relatie-herstel.nl. Dan beloof ik dat ik jullie concreet advies geef op jullie concrete vragen. Dan kan ik jullie ook gericht doorverwijzen.

Ferdinand Bijzet

F.J. Bijzet

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerd Vrijgemaakt
  • Woon/standplaats:
    Barneveld
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Functie : Relatietherapeut en opleider

    Website: www.relatie-herstel.nl

1 reactie
VrouwkeZondernaam
Heel veel Sterkte! Jullie zitten in een moeilijk situatie maar zijn daarin niet de enige. Hulpverleners kijken niet raar op van jullie verhaal. Praten over seksualiteit is nu eenmaal niet voor iedereen even makkelijk. Zij kunnen jullie echt wel verder helpen. Mocht je niet verder komen met de heer Bijzet, probeer dan eens bij Stichting De Vluchtheuvel, ABConsults of zo iets dergelijks. Zij hebben mensen in dienst die gespecialiseerd zijn in dit soort problematiek.