1 op de 1000 naar de hemel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In deze vraag zei iemand dat ze op internet had gelezen dat slechts 1 op de 1000 mensen naar de hemel gaat en de rest naar de hel. Klopt dat?

Antwoord

Als de Bijbel zelf niet aangeeft hoeveel mensen er zalig worden, kun je gevoeglijk aannemen dat dit soort opmerkingen kolder zijn. Gods Woord spreekt over een schare die niemand tellen kan (Openb. 7:9). Een predikant van de Ger. Gem. zei daarover op een bijeenkomst van de JBGG eens het volgende: "Dat zijn er dus meer dan 5 miljard (toentertijd het aantal mensen op aarde), want die kun je blijkbaar tellen.”

Jezus kreeg dezelfde vraag van een van zijn discipelen. "En er zeide een tot Hem: Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? En Hij zeide tot hen: Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen; Namelijk] nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt” (Luk. 13:23-25).

Je moet dus niet tellen en rekenen, maar zoeken en vinden voordat de deur gesloten wordt. Hoe doe je dat? Ook daar geeft Jezus Zelf antwoord op: door te geloven in Hem en je te bekeren (Mark. 1:15).

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

hemel