Niet meer zoveel voelen voor jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Aan mevrouw Rots. Al een tijdje heb ik verkering met een heel lieve jongen. Hoewel we het lastig vinden om echt open naar elkaar te zijn, leren we dit gelukkig steeds meer. We kunnen over alle dingen wel praten, al kost het soms veel energie om open te zijn omdat we dit allebei niet gewend zijn. Toch voel ik op de een of andere manier niet meer zoveel voor deze jongen. Wel blijf ik hem mooi vinden en lief en investeren we veel in elkaar. Maar als ik naar de toekomst kijk en bedenk dat ik dan altijd bij hem moet zijn, dan benauwt mij dat heel vaak. Ik ben niet zo gelukkig met hem en twijfel of ik echt van hem houd, omdat ik dat vaak niet voel. Ik weet dat liefde zeker niet alleen met voelen te maken heeft, maar helemaal niks voelen lijkt me ook niet goed. Kunt u me hier wat tips over geven? Alvast heel erg bedankt!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Open en eerlijk zijn: twee belangrijke voorwaarden binnen een relatie. Als jullie dat “gelukkig steeds meer leren” komt er toch ook een moment dat je over gevoelens van wel of geen liefde-voor-elkaar communiceert? De periode van verkering hebben is er voor bedoeld om elkaar te leren kennen en er achter te komen of je samen een leven wilt gaan delen. Hem mooi vinden is prima, maar slechts één aspect. Hem lief vinden is fantastisch, maar hoeft niets met liefde in de zin van houden-van te maken te hebben. Vraag jezelf serieus af of je met deze vriend verder wilt... tot aan de ouderdom toe, bij wijze van spreken. Schrijf gewoon eens op wat je verwachtingen zijn, hoe je je leven voor je ziet. Een beetje fantaseren mag best. Als dat alleen maar negatieve gevoelens oproept, zou ik me maar twee keer bedenken!

Houd hem in ieder geval niet aan het lijntje, want dát is niet eerlijk. “Veel in elkaar investeren” móét gewoonweg op een beslissing uitlopen. Stel daar een tijdslimiet aan (b.v. voor de kerstdagen wil ik voor mezelf helderheid), dat geeft jullie beiden waarschijnlijk genoeg inzicht om een keuze te maken.

Heel veel sterkte toegewenst bij alle afwegingen die je maakt! Schrijf nog maar eens,

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

relatietwijfels
1 reactie
juni
vragensteller u krijgt een antw, waar je wat mee kan!

zoals van een broer houden,lijkt uw verkering op.
ach, de ware komt wel
je leert van elke situatie,al is het wel eens pijnlijk en moeilijk
niet uit medelijden verder gaan hoor beste vragensteller