Pleiten op Gods beloften

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Aan een CGK-dominee Men zegt vaak dat je mag pleiten op Gods beloften. Maar waar staat dat in de Bijbel? Hoe weet ik zeker dat die beloften ook voor mij gelden?

Antwoord

1 reactie
emaildfj1atgmailpuntcom
Hallo Vraagsteller,
Jezus nodigt ons uit en belooft dat wij vinden, als wij zoeken:
Mat 7: 7 Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden. 8 Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden. 9 Of is er iemand onder u die zijn zoon een steen zal geven, als hij om brood vraagt? 10 Of als hij hem om een vis vraagt, zal hij hem een slang geven? 11 Als u, die slecht bent, uw kinderen dan goede gaven weet te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven aan hen die tot Hem bidden. 12 Alles dan wat u wilt dat de mensen u doen, doet u hun ook zo, want dat is de Wet en de Profeten.
13 Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan; 14 maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.

De belofte is dat er open gedaan wordt als wij kloppen. God wil ons niet laten wachten. Dat zie je aan de vader van de verloren zoon. De Vader zegt niet: "blijf jij nog maar even een tijdje buiten staan".
God wil ons gelijk aannemen, als wij met de juiste houding komen. De juiste houding is bijvoorbeeld, dat wij bereid zijn om alles los te laten, wat er in de weg staat om God te volgen. Wij moeten bereid zijn om op de smalle weg te lopen. Ben jij daartoe bereid? Weet je wat het precies betekent, op de smalle weg te lopen? Die leidt namelijk naar het leven!
Reageer gerust. Ik communiceer er graag over: emaildfj1@gmail.com