Teveel verwachten van relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik zit in een lastig situatie. Ik zou met een bepaalde jongen erg graag verder willen omdat ik denk dat we heel goed bij elkaar passen en omdat ik het hem gun. Ook omdat die jongen heel veel om mij geeft, ik echt stabiliteit van hem kan verwachten en ik mij helemaal op mijn gemak voel bij hem. Ik doe er erg me best voor, probeer het positief te bekijken, maar toch houd ik steeds -vooral ook als ik bij hem ben- altijd zo'n gevoel dat ik het niet zeker weet. Met zo'n gevoel durf ik geen relatie aan te gaan. Zou het zo kunnen zijn dat ik het wel heel graag kan willen, maar dat het gewoon niet gaat werken, dat de liefde voor hem er niet is? Het zou fijn zijn als ik al snel een reactie zou krijgen, omdat ik nu niet weet wat ik ermee aan moet!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het lijkt er op dat je meteen tevéél verwacht van het hebben van een relatie. Liefde moet groeien. Liefde moet ook kúnnen groeien. Sta open voor de mooie kanten: je vindt dat je bij hem past, je voelt je op je gemak bij hem... dat zijn toch fantastische uitgangspunten om in deze relatie te investeren? En je “gunt het hem.” Mag ik dat lezen als “ik wil hem gelukkig maken”?

Naar elkaar toegroeien kost tijd. Néém die tijd, zou ik zeggen. Volgens mij is verkeringstijd daar ook voor bedoeld. Om elkaar te leren kennen! Of -en dat kan ook- is het zo, dat je fantaseert wanneer je hem níét ziet? Terwijl hij eigenlijk tegenvalt als jullie bij elkaar zijn? Ga dan eens voor jezelf na wat je verwacht van een relatie in het algemeen en van deze jongeman in het bijzonder.

Succes met je ‘zelfonderzoek’!,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering