Duwtje in de rug

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 20 jaar die al heel lang verlangt naar een vriend. Ik heb een paar maanden verkering gehad, maar dit is weer uit gegaan. Er zit een jongen bij mij in de kerk waar ik af en toe mee praat. Dit is erg leuk. Nu denk ik heel snel bij een leuke jongen: “Zou dit hem zijn?” Dit probeer ik tegen te gaan, maar het is erg lastig. Ik heb een keer met de betreffende jongen gechat. Nu ben ik steeds in twijfel: moet ik weer contact met hem zoeken of moet ik het aan hem overlaten? Ik heb gehoord dat hij niet makkelijk contact zoekt met meisjes. Nu is mijn vraag, in hoeverre moet ik mijn eigen ongeduld uitschakelen en hem de tijd geven die hij nodig heeft? Of kan ik hem ook een duwtje in de rug geven door contact te zoeken via de chat?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja hoor, als deze jongen een duwtje in de rug nodig heeft... geef hem dat duwtje gerust. Met een beetje humor kom je soms een heel eind. Wél een waarschuwing: wordt niet opdringerig, want dat schrikt áf!

Succes gewenst,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

contact