Klassieke huwelijksformulier

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Voor een huwelijk ben ik op zoek naar een reformatorische versie van het klassieke huwelijksformulier. Waar kan ik dat op internet o.i.d. vinden?

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande url:

http://www.kerkoene.nl/index.php/formulieren/226-huwelijksformulier

En vanzelfsprekend in de (Herziene) Statenvertaling met psalmen en formulieren. Bijvoorbeeld te bestellen bij uitgeverij Jongbloed.

3 reacties
matthew
wat is het verschil tussen een normaal huwelijksformulier en een reformatorisch???

zelf googlen misschien een optie?
juni
k,heb wat gevonden uit rom 12
Vermijdt de hovaardij en acht u zelf het kleinst.
Hangt steeds het goede aan,bewaar niet elke grief.en hebt bij t,samen gaan,elkander hartelijk lief.
Weest bij 't betoon van eer,een voorbeeld voor elkaar
daarin dient gij den Heere,en maakt uw woorden waar.
Toont,dat gij toegewijd,met heel uw hart Hem vreest.
In onverdroten vlijt en vurigheid van geest.
Weest blijde in de hoop.geduldig in den druk.
Volhardt in het gebed,deelt in den heil'gen nood;
weest gastvrij.helpt en redt,
uw broeders van den dood
Vervolgt niet met uw vloek,wie u vervolgen moogt.
Maar zegent en houdt kloek,de heil'ge liefde hoog.
Als iemand blijde is,wees dan met hem verblijdt
En toont bij droefenis,dat gij ook droevig zijt.
Weest allen eensgezind,niet wijs in eigen oog.
eenvoudig als een kind,en draagt uw hart niet hoog.
Vergeldt geen kwaad met kwaad,en wreekt uzelven niet.wraak en vergelding staat aan God, wie alles ziet.
Indien het moog'lijk is,bewaart de vrede altijd.
bereidt voor elk den dis,die dorst of honger lijdt.
al ie 't uw vijand.doet wat God de Heere u vraagt;
zo wint gij zijn gemoed de dag des vredes daagt.
En wordt uw levensloop,een voortgaan in geluk.
juni
vragensteller,er moest nog bovenstaan,bruidspaar,of lief bruidspaar.
voor u een...uit romeinen 12
de ouderwetse woorden kan je zelf veranderen.
t,is maar een idee voor u.
ook leuk als een heleboel kinderen dit een voor een opzeggen,en de laatste regel allen opzeggen.
kinderen kunnen zulke echte gezichtjes zetten....menig bruidspaar is hier gevoelig voor...