Verbreken van ja-woorden

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Wij zijn in de Ger. Gem. gedoopt, deden er belijdenis, zijn er getrouwd en lieten er onze kinderen dopen. Door omstandigheden zijn we genoodzaakt de Ger. Gem. te verlaten. Verbreken we nu al deze ja-woorden?

Antwoord

Zonder te weten wat die omstandigheden zijn is hier geen goed antwoord op te geven. Zie verder:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/19702

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/19395

3 reacties
pslob
Dat 'door omstandigheden' maakt antwoorden wel wat moeilijk. Maar even in het algemeen: tegen wie heb je ja gezegd bij doop, trouwen, belijdenis etc. De kerk is namelijk niet zaligmakend, zelfs de GG niet. Je legt een belofte af tegen de God van de (zie de geloofsbelijdenis) Kerk van alle eeuwen en alle plaatsen. En God verandert niet, dus blijft je belofte gelden, ongeacht naar welke kerk je gaat, zelfs als je niet meer naar de kerk gaat.
Daniel
@pslob, helemaal met je eens, vanwege omstandigheden kan ik niet meer in God geloven, door omstandigheden is de vuilniswagen vorige week een uur eerder langsgekomen, vanwege omstandigheden heb ik dus geen antwoord op deze vraag.
mieptruus
Wat voor belijdenis heb je in de GG gedaan. Belijdenis over de GG?
Ben je getrouwd met de GG of heb je je kinderen gedoopt in de naam van GG?

de omstandigheden, betreffen die de leer? Of zijn het de mede gemeente leden?
Er is in elke kerk iets wat niet goed is of niet past.

Misschien een andere GG gemeente. Er is verschil ook binnen GG gemeenten.

Ik zelf voel me al heel lang niet meer thuis in onze GG gemeente. Nu kerk ik soms bij de PKN of luister een dienst/ studie van een Evangelische gemeente.
Gelukkig heb ik ook collega's uit Evangelische gemeente die ik speek en zie waar zij uit putten.

Afijn, Je wilt Gods Woord horen toch? Wees eerlijk naar jezelf. succes