Ziekte van Lyme

drs. P. C. Hildering / 2 reacties

Vraag

In een ziekenhuis is bloed van mij afgenomen om getest te worden voor allerlei ziekten. Ook zat er toen in dat bloed Borrelia IgG. Door omstandigheden is verder onderzoek toen afgelast. Nu heb ik informatie opgezocht en uit een hele lijst van 50 symptomen kan ik ze bijna allemaal aanvinken. Nu gelooft de huisarts niet in de ziekte van Lyme. Daarom mijn vraag: weet iemand een adres waar bij de ziekte van Lyme een goede behandeling gegeven wordt, bijvoorbeeld een AB van + 30 dagen, en waar je zonder verwijsbrief naartoe mag?

Antwoord

Jammer dat uw huisarts niet wil meedenken. Uw vraag is helder. In principe kunt u zich overal melden met als risico dat u de rekening ook zelf krijgt. Mijn advies is om vanwege dat risico deze vraag aan uw zorgverzekeraar voor te leggen - kan het beste per mail. Mocht die u weer terugverwijzen naar uw huisarts dan zult u het gesprek (weer) aan moeten gaan.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

lyme
2 reacties
naam
Kunje niet verder in behandeling bij het ziekenhuis waar het bloed is afgenomen?
In sommige ziekenhuizen hebben ze speciale Lyme-poli's.
Ook word Lyme heel veel behandeld door homeopaten en dergelijken. Beetje googelen brengt veel informatie.
En gewoon nog n keer naar je huisarts bij aanhoudende heftige klachten.
Spatie
Wij hebben hier ook te maken met de ziekte van Lyme.
De behandeling slaat inmiddels aan.

Ik wil hier liever geen adresgegevens van de behandelend arts zetten, maar je mag mij via refoweb mailen.