Computergebruik binnen het huwelijk

Ds. P.D.J. Buijs / Geen reacties

Vraag

Hoe denkt u over het computergebruik binnen het huwelijk als beide partners elk een eigen account hebben op bijvoorbeeld mail en Facebook en die alleen toegankelijk is met een wachtwoord? Partners weten dus zo niet van elkaar waar ze ieder afzonderlijk mee bezig zijn en dat kan m.i. tot spanning in een huwelijk leiden. Wat is uw mening daarover?

Antwoord

Beste lezer,

Daar kan ik kort over zijn: zoiets mag in een huwelijk niet bestaan. Volstrekte openheid en transparantie is een basisvoorwaarde. Er kan hoogstens een keer in een werksituatie aanleiding zijn om iets niet te zeggen. Zoals ik als predikant bijvoorbeeld mijn ambtsgeheim heb. Maar verder: openheid. Waar die ontbreekt of slechts ten dele aanwezig is, wordt het vertrouwen in de ander in meerdere of mindere mate geschaad. En dat moet je toch niet willen?

Met een hartelijke groet,
Ds. P. D. J. Buijs

Lees meer artikelen over:

huwelijkinternetopenheid