Bijzondere ervaring

Redactie Refoweb / 3 reacties

05-10-2013, 09:35

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. Moet er om tot het geloof te komen iets bijzonders gebeuren? Of is er al iets heel bijzonders gebeurd toen Jezus aan het kruis stierf voor zondaren? Is alleen dat werk genoeg of was het werk van Jezus alleen niet voldoende en moet God toch nog persoonlijk in iemands leven iets bijzonders doen voordat diegene pas kan en mag geloven dat zijn zonde echt vergeven zijn? Kort gezegd: mag je op Gods woord geloven dat Jezus ook voor jou gestorven is, omdat dat er staat? Of moet je wachten tot God iets bijzonders gaat doen in jouw leven waardoor je pas weet dat Jezus ook voor jou gestorven is?


Antwoord

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
2359 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
3 reacties
altijdwat
05-10-2013 / 11:09
de Geest getuigd met onze geest dat wij kinderen Gods zijn... zo staat het in de Bijbel.
Dus niet alleen Woord, maar door woord én Geest. Niet op verstand, met bijbelkennis, maar met vernieuwde ogen, van blind ziende geworden.. opeens begrijp je de dingen zoals je ze nooit eerder begrepen heb. Omdat Christus met Zijn Geest in jou woont en je ineens weet wie je zelf bent maar ook wie God is. Daarvoor had je eigenlijk geen idee. Iets over iemand weten of Hem echt kennen zijn twee verschillende dingen.
Edmund
05-10-2013 / 12:34
Dat is met kracht en macht; God Zelf spreekt tot je en dat is een VASTHEID EN ZEKERHEID en dat ervaar je in je ziel/hart. Dat is geen misschientje. Net als de schapen, die de stem van de herder kennen, kennen degenen God als Hij spreekt tot die mens. Al zit je in een kerk vol met mensen onder hetzelfde Woord Gods. Wanneer God Zijn Woord paart met Zijn Geest, dan wordt dat persoonlijk genoten bij degene waarbij God dat werkt.
karlo
05-10-2013 / 15:06
@edmund, je spreekt van vastheid en zekerheid en dat met hoofdletters. Maar ergens staat er iets over rokende vlaswieken en gekrookte rieten. Toch?! En ergens staat er zoiets van: kom mijn ongelovigheid te hulp. Toch?!

Terug in de tijd

Binnen onze reformatorische gezindte wordt vaak gewaarschuwd tegen het verafgoden van mensen en dan wordt vooral de nadruk gelegd op voetballers, popsterren, influencers, enzovoorts. Maar in principe ...
Geen reacties
05-10-2023
Ds. C. Harinck, ik heb het voorrecht gehad een preek van u bij te wonen in Sint Annaland, waar u preekte over de verloren penning. Graag zou ik er nog een vraag over stellen: Is ieder mens een verlore...
7 reacties
05-10-2010
De geboorte van Jezus vond plaats “in de dagen van de koning Herodus” (73 v. Chr-4 v. Chr.), maar volgens Lukas ook tijdens de eerste volkstelling (6 na Chr) die plaatsvond onder keizer Augustus. Uit ...
1 reactie
05-10-2009
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering