Rode stippen

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ik heb al een poosje een paar rode stippen in mijn hals en nek. Die lijken op minuscule bloedblaartjes. Het lijken net kleine bloedpuntjes, ter grootte van een paar mm. Nu viel het me de laatste tijd op dat dit er meer worden. Wat kan dit zijn?

Antwoord

Vermoedelijk betreft het ouderdoms hemangiomen ( hemangioma senilis ), die worden nooit groter, zijn onschuldig. Vanwege kosmetische redenen kun je er wat aan doen, maar doorgaans is dat niet nodig. Bij het ouder worden kunnen er meer komen. Bij twijfel laten bekijken door een dokter.

Drs. N. Wolswinkel

1 reactie
anna30
Rode bloedinkjes in de hals kunnen ook zogenaamde puntbloedinkjes zijn. Het is dan zaak om snel naar een dokter te gaan om te kijken hoe het is gesteld met de stolling van je bloed.
Heb je verder last van blauwe plekken? Bloedneus? blijven je wondjes lang doorbloeden? Dan direct naar een arts.

Wellicht zijn het inderdaad hemangiomen, maar als ze snel vermeerderen is het toch beter om even naar te laten kijken.

succes!