Dochters van Lot

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik lees in Genesis 19 dat Lot zegt tegen de mannen buiten zijn huis die de engelen kwaad willen doen, dat Lot zijn twee dochters aanbiedt aan die mannen! Waarom staat dit in de Bijbel? Ik wil heel graag in de Bijbel geloven maar dit maakt het onmogelijk voor mij. Ook dat die twee dochters bij hun vader gaan liggen en hij zou er niets van merken?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

5 reacties
AHHK76
Juist dat de Bijbel ook de misstappen van mensen beschrijft, maakt mij 'blij'. De Bijbel is hierin ook eerlijk en betrouwbaar! Dat maakt het voor mij juist geloofwaardiger. Lot was dronken dat maakte de situatie ook anders.
MUS
De Koran beschrijft geen fouten van bijbelfiguren...
Lot was in Sodom ten einde raad. Ook hij had gevoelens!
Het getuigt van oosterse gastvrijheid om hen zelfs boven zijn dochters te beschermen!
juni
de mannen buiten wenste de bezoekers van Lot!!!!

sodom en gomorra zijn niet voor niks verwoest!!!

Lot wist BEST dat de mannen zijn dochters NIET wenste....
blijblij
Het is wel grappig dat de vernietiging van Sodom en Gomorra in verband wordt gebracht met seksuele zonden. Terwijl in het Oude Testament hele andere redenen worden aangegeven:

Ezechiel 16 49 Terwijl zij (Sodom en Gomorra) zich toch, omdat ze genoeg te eten hadden en onbezorgd van hun rust konden genieten, [b]hoogmoedig gedroegen en niets deden voor de armen en de machtelozen.[/b] 50 Ze verhieven zich boven de anderen, wat ze deden vond ik gruwelijk. Ik zag het en heb hen weggevaagd.

Sefanja 2,9 Daarom, zo waar ik leef – spreekt de HEER van de hemelse machten, de God van Israël –, Moab zal worden als Sodom en Ammon als Gomorra: een distelveld, een zoutput, voor altijd een woestenij. Ze zullen worden geplunderd door wat er nog over is van mijn volk, hun bezit valt toe aan wat er van mijn natie nog rest. 10 Dat is het loon voor de [b]hoogmoed[/b] waarmee ze het volk van de HEER van de hemelse machten hebben gehoond en bedreigd!
Daniel
Het oude testament is nogal doordrenkt van dronkenschap en seks.......tja...ik heb het niet verzonnen...., maar waarom doen we hier moeilijk over.....uitleggen, goed praten...het was het leven toen en nu is het niet veel anders.