Naturistenvereniging

Ds. J.L. de Jong / Geen reacties

Vraag

Mijn man en ik zijn al jaren actief lid van een naturistenvereniging. Onze ouders hebben ons deze 'levensstijl' meegegeven en dit doen wij nu ook weer aan onze kinderen. Echter, een preek in onze gemeente heeft ons nogal aan het denken gezet. Het kwam namelijk nogal veroordelend over, terwijl het lid zijn van en actief deelnemen aan de vereniging voor ons helemaal geen problemen oplevert wat bijvoorbeeld het tiende gebod betreft. Is het bijbels gezien inderdaad verwerpelijk om lid te zijn van een naturistenvereniging of valt er ook het een en ander voor te zeggen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Naaktheid is in de Bijbel na de zondeval een schande, die ook oorzaak voor schaamte zou moeten zijn. Lees bijvoorbeeld Genesis 3:1-7 of ook Openbaring 3:18 en 16:15.

Vraag uw voorganger, wellicht als vervolg op de eerdere (door u genoemde) preek, eens daarover te preken en praat er daarna met hem over door.

Een vriendelijke groet,
Ds. J. L. de Jong

Ds. J.L. de Jong

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Soest
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

naakt