Twijfel over moedervlek

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al een moedervlek van ongeveer 5 mm op mijn voorhoofd. De laatste tijd viel het me op dat de kleur van deze moedervlek lijkt te verdwijnen. Aan de vorm, dikte, kleur, grootte o.i.d. is niets veranderd. Bij andere moedervlekken lijkt de kleur met de jaren weer wat lichter te worden. Is het een normaal verschijnsel als pigment uit een moedervlek 'oplost' of lichter wordt? Wanneer is een verandering zorgelijk?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

In het algemeen geldt dat groter, dikker, onregelmatiger worden van een moedervlek aandacht behoeft. Spontaan bloeden, en onregelmatige kleurverdeling, met name donkerder worden heeft ook aandacht nodig. Wat je beschrijft oogt onschuldig en onverdacht, maar ik kan het over de mail niet beoordelen. Dus: bij twijfel je dokter laten kijken.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

moedervlek