Microgynon 30

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik slik al jaren Microgynon 30. Voorheen kreeg ik al een bloeding als ik nog iets van acht pilletjes moest slikken voordat de stopweek begon. Nu is het zo dat ik pas een bloeding krijg als ik al zo'n vier dagen in de stopweek zit. Ter info: ik slik de pil ter verlichting van de menstruatiepijn i.p.v. als anticonceptiemiddel. Hoe zouden beide dingen komen? Wat moet ik hiermee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Meestal gaan vrouwen die de pil gebruiken vloeien in de stopweek (derde, vierde dag). Maar soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt). Artsen doen hier niets mee. Het is geen reden tot ongerustheid.

Anders is het wanneer je bloedverlies hebt na het vrijen. Dan raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts.

José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts