Microgynon 30

drs. J. de Jongh-van Hoof / geen reacties

28-11-2012, 08:24

Vraag

Ik slik al jaren Microgynon 30. Voorheen kreeg ik al een bloeding als ik nog iets van acht pilletjes moest slikken voordat de stopweek begon. Nu is het zo dat ik pas een bloeding krijg als ik al zo'n vier dagen in de stopweek zit. Ter info: ik slik de pil ter verlichting van de menstruatiepijn i.p.v. als anticonceptiemiddel. Hoe zouden beide dingen komen? Wat moet ik hiermee?

Antwoord

Meestal gaan vrouwen die de pil gebruiken vloeien in de stopweek (derde, vierde dag). Maar soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt). Artsen doen hier niets mee. Het is geen reden tot ongerustheid.

Anders is het wanneer je bloedverlies hebt na het vrijen. Dan raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts.

José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
    30-11-1967
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

geen reacties

Terug in de tijd

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik kerk in de PKN en ik zit op een reformatorische school. Daar word ik altijd he...
7 reacties
28-11-2015
Afgelopen jaar ben ik burnout geraakt en ik ben momenteel opzoek naar een stuk coaching binnen mijn dagelijkse bezighede...
geen reacties
28-11-2006
Mijn neef laat zich binnenkort overdopen. Ik ben hier op tegen, maar vind het wel fijn dat hij bij de Heere wil horen. I...
geen reacties
28-11-2003
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering