Makkelijk klagen

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Al een tijdje ben ik mij er van bewust dat ik zo makkelijk klaag in mezelf maar ook tegen anderen over omstandigheden e.d. Ik ervaar dit als zonde, maar wat kan ik er tegen doen? Hoe moet ik dit veranderen?

Antwoord

2 reacties
mortlach
Klinkt simpel, maar gewoon ermee stoppen!

Het is voor iedereen leuker, ook voor jezelf als je ergens het positieve van inziet. En dat kun je gewoon oefenen. Hoe bizar het ook is, gewoon ergens iets positiefs uithalen. Een tijdje terug was er een fles dure douchegel opengegaan in mijn sporttas. Alles zat onder en de fles was half leeg. Ja, daar kan je dan over klagen, maar aan de andere kant rook mijn tas wel heerlijk!

Je bent je ervan bewust, dat is de eerste stap. De volgende stap is oefenen met veranderen en dat doe je gewoon door het te doen.

Succes!
henrieke
Lieve anoniempje,

Ik kan jou probleem erg goed gebrijpen, ik herken mezelf erin.
Misschien heb je wat aan de dingen die dan doe.
Ik luister dan altijd graag naar religieuze liederen of gerard joling. Ik kan mijn gevoel hier helemaal in kwijt en veer weer op van de vrolijkheid en leuke teksten van gerard. Binnen een mum van tijd ben ik mijn klaaghumeur kwijt. Een lekker bevrucht eitje doet ook wonderen.

Succes!