Steungroep

Eleos / 2 reacties

Vraag

Is er in reformatorisch Nederland ook iets als een steungroep o.i.d. voor vrouwen die te maken hebben (gehad) met lichamelijke of psychische mishandeling door hun partner?

Antwoord

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Eleos heeft volgens mij geen steungroep voor deze vrouwen. Voor het eerst word ik met deze vraag geconfronteerd. Mogelijk is het een onderwerp waar veel taboe op ligt en wat nog meer te hopen is; dat het niet veel voorkomt waardoor er geen brede behoefte aan is.

Dat u deze vraag stelt heeft waarschijnlijk te maken met het gegeven dat u ervaart wat het is. Als dat zo is dan raad ik u aan hiervoor professionele hulp te zoeken en dan ook evt. het bestaan van een steungroep ter sprake te brengen. Ik kan u hier helaas niet verder in helpen.

Met vriendelijke groet,
Ria van der Leer

Lees meer artikelen over:

lotgenotenmishandeling
2 reacties
chrissie
Ik zou idd hulp vragen bij eleos, bij een psycoloog, en aan de hand daarvan kunnen ze je misschien wel verder helpen, heftig hoor sterkte
Jolin
Vlak ook de mannen niet uit die door hun vrouwen mishandeld zijn. Mogelijk rust daar nog een groter taboe op.