Verkering vragen

C. M. Chr. Rots - de Weger | 1 reactie | 06-03-2012| 16:51

Vraag

Ik heb een heel lief meisje leren kennen twee jaar geleden. Na een paar ontmoetingen wilde ze geen contact meer omdat het toch niks zou worden, zei ze. Naar een jaar heb ik weer contact gezocht. We zijn een paar keer uit geweest. Dat was erg leuk. Ik heb toen gevraagd of het wat kon worden tussen ons. Toen zei ze: "Nu niet, maar je kunt nooit weten...." Nu gaan we heel goed met elkaar om. We gaan regelmatig uit; mailen, sms'en en bellen veel. Is het verstandig om nu verkering te vragen, of kan ik beter nog even de tijd nemen?


Antwoord

Beste vraagsteller,

Neem de tijd die je nodig denkt te hebben! Als je je ‘te vroeg’ uitspreekt en zij schrikt daarvan, maak je misschien iets kapot wat je  juist niet wilt. Te láát… dat wil zeggen dat zij allang verwacht dat je haar ‘vraagt’, kan ook lastig zijn. Kortom, het valt niet mee om het juiste tijdstip te bepalen! Maar laat je niet ontmoedigen!

Ik lees, dat jullie in dit ene jaar wel bezig zijn om elkaar beter te leren kennen en naar elkaar toe te groeien. Dat is mooi. En dan komt toch ‘vanzelf’ het goede moment? Probeer iets romantisch te bedenken, zodat je onweerstaanbaar voor haar wordt!

Laat het nog maar eens weten!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkeringverliefdheid

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
    18-02-1947
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Inactief
1559 artikelen
C. M. Chr. Rots - de Weger

Bijzonderheden:

Lees hier het grote afscheidsinterview dat Refoweb met Marijke had.

Bekijk ook:

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
leonard
06-03-2012 / 17:00
'Is het verstandig om nu verkering te vragen, of kan ik beter nog even de tijd nemen?' Het klinkt misschien wat simpel, maar waarom stel je haar je uiteindelijke vraag zelf niet? Op het moment dat jullie goed met elkaar omgaan, neem ik aan dat daarvoor de ruimte is. Je kunt haar vragen hoe ze tegenover verkering staat zonder haar de vraag zelf te stellen.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Naar toilet in ziekenhuis

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik hoop dat er toch een antwoord op gegeven kan worden. Binnenkort moet ik een operatie ondergaan, waarna ik twee dagen en twee nachten in het ziekenhuis moet...
6 reacties
06-03-2010

Paulus over het slechte in de mens

In Romeinen 7 vanaf vers 14 heeft Paulus het over het slechte in de mens. Maar gaat dit nu over de mens die hij was voor zijn bekering of gaat het over de tweemens die hij na z'n bekering is? Volgens ...
Geen reacties
06-03-2005

Zorgen overgeven aan de Heere

Wat is beter: al je zorgen, bijvoorbeeld rond kinderen, over te geven aan de Heere, of elke dag smeken, bidden dat het anders mag worden?
Geen reacties
06-03-2026
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag