Wassen of knoeien

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

We zijn nog niet zo lang getrouwd en hebben dus ook niet nog zo heel veel ervaring met vrijen. Maar wat we wel hebben gemerkt is dat je lichaam niet altijd even schoon is en dat dat ook het vrijen beïnvloedt. Allereerst als je, bijvoorbeeld doordat je elkaar zoent, zin krijgt om te gaan vrijen maar je gaat je eerst wassen omdat je overal stinkt ben je al weer een gedeelte van je zin kwijt. Dat is jammer. Maar om zomaar in bed te stappen vinden we ook geen optie omdat je toch dicht bij elkaar komt.

Daarnaast knoeien we altijd wel wat op de lakens. Vooral mijn vrouw vindt dat echt vies en heeft de neiging om direct de lakens te verschonen na afloop. Is dat wel nodig? De gedachte eraan tempert onze 'vrijlust'. Dus, is het echt nodig om jezelf eerst te wassen voor je gaat vrijen of kun je dat ook anders oplossen en is het onhygiënisch om je lichaamssappen in bed te laten opdrogen?

Antwoord

Als je iedere ochtend onder de douche gaat en je transpireert overdag verder niet overdadig, dan moet er 's avonds seksuele omgang plaats kunnen vinden zonder dat dat ruikt. Het is wel belangrijk om dagelijks te douchen. Sla je dat een keer over, dan gaat het echt ruiken. Inderdaad kunnen er wel wat lichaamssappen in bed komen. Dat is ook niet zo erg als je wekelijks het bed verschoont. Je zou ook een handdoek bij de hand kunnen houden die je snel onder je lichaam legt (en na afloop in de wasmand doet). Ook kun je tissues in je nachtkastje klaar hebben liggen. Als je inderdaad eerst uitgebreid gaat wassen, dan is de zin wel weg.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk