Allergie voor antibiotica

drs. A. Meijer / 1 reactie

10-02-2012, 13:05

Vraag

Ik heb een allergie voor antibiotica en misschien ibuprofen. Als ik nog wat binnenkrijg moet ik z.s.m. naar het ziekenhuis toe. Dit is al eerder gebeurd. Ik vraag me af of er bepaalde 'stofdeeltjes' van een tablet los kunnen komen en er zo kleine deeltjes daarvan in huis kunnen rondzwerven.

Antwoord

Beste vragensteller,

Er zweven geen deeltjes van deze tabletten rond in huis. Je kunt daar dus geen allergische reactie van krijgen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
    14-12-1978
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

allergieantibiotica
1 reactie
Catherine
11-02-2012 / 21:59
Je kunt allergisch worden voor bepaalde soorten a.b., voor alle soorten is heel zeldzaam. A.b. zit of in zgn. "filmomhulde" tabletten, dus deze worden in het maagdarmkanaal pas werkzaam, of in capsules. Het is onmogelijk dat er dan deeltjes van kunnen gaan rondzwerven. Maar dan nog !
Stel dat je een capsule openmaakt, die poeder moet je dan oplikken. Dat gebeurt toch niet? Althans niet door volwassenen?
Raadzaam is bij BEWEZEN allergie, een medicijnkaart bij je te dragen, waarop deze allergie is vermeld.

Terug in de tijd

Hoe zal ik beginnen? Ik weet het niet. Het gaat om het kruis dat God mij gegeven heeft. Er zijn momenten dat ik bang ben...
geen reacties
11-02-2020
Ik heb een zeer intieme vraag. Sinds mijn puberteit heb ik last van haatgevoelens naar mijn geslachtsdelen. Het liefst w...
geen reacties
11-02-2016
Krijg je op een reformatorische school ontslag als docent als je ongewenst zwanger bent?
6 reacties
12-02-2018
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering