Allergie voor antibiotica

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Ik heb een allergie voor antibiotica en misschien ibuprofen. Als ik nog wat binnenkrijg moet ik z.s.m. naar het ziekenhuis toe. Dit is al eerder gebeurd. Ik vraag me af of er bepaalde 'stofdeeltjes' van een tablet los kunnen komen en er zo kleine deeltjes daarvan in huis kunnen rondzwerven.

Antwoord

Beste vragensteller,

Er zweven geen deeltjes van deze tabletten rond in huis. Je kunt daar dus geen allergische reactie van krijgen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

allergieantibiotica
1 reactie
Catherine
Je kunt allergisch worden voor bepaalde soorten a.b., voor alle soorten is heel zeldzaam. A.b. zit of in zgn. "filmomhulde" tabletten, dus deze worden in het maagdarmkanaal pas werkzaam, of in capsules. Het is onmogelijk dat er dan deeltjes van kunnen gaan rondzwerven. Maar dan nog !
Stel dat je een capsule openmaakt, die poeder moet je dan oplikken. Dat gebeurt toch niet? Althans niet door volwassenen?
Raadzaam is bij BEWEZEN allergie, een medicijnkaart bij je te dragen, waarop deze allergie is vermeld.