Vriendin is 23 en ik ben 15 jaar

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vriendin van 23 en ikzelf ben 15 jaar. Van mijn ouders mogen wij geen contact met elkaar omdat wij te intensief met elkaar omgingen (veel bellen en schrijven). Wij voelen samen niet echt een leeftijdsverschil. Nu zijn we ongeveer een half jaar uit elkaar en vaak val ik in de verleiding om haar toch te bellen.

Is het leeftijdsverschil nu echt een probleem? Mag je mensen uit elkaar halen als die personen veel van elkaar houden en veel praten over het geestelijke leven?

Antwoord

Tja, eerlijk gezegd kan ik me van de zorg van je ouders wel iets voorstellen. Jij bent een jongen 15 jaar, nog midden in je ontwikkeling en je vriendin is 23 jaar. Daar komt nog bij dat in dit stadium meisjes vaak sowieso al wat verder zijn in hun ontwikkeling en dat maakt het verschil alleen nog maar groter. Ik zal niet zeggen dat er daarom niets serieus tussen jullie zou kunnen zijn, maar het is best wel een erg groot leeftijdsverschil. Als je een paar jaar verder bent, ligt het allemaal wel weer wat anders, maar op dit moment is dat er wel. Op zich kan het geen kwaad denk ik om elkaar eens af en toe te schrijven om zo te zien hoe de ander er in staat. Ondertussen word je vanzelf weer wat ouder en kun je zo zien hoe het zich ontwikkelt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschilverkering