Vriendin moet verkering uitmaken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb al anderhalf jaar verkering en ik word constant dwars gezeten door m’n toekomstige schoonmoeder. Mijn vriendin moet de verkering uitmaken van haar en ze krijgt weken straf! Wat moet ik doen?

Antwoord

Tja, dat is een moeilijke vraag. Je geeft verder helemaal geen informatie over de relatie en je schoonmoeder, dus kan ik er onmogelijk wat van zeggen. Ik hoop in ieder geval dat het niet zover is dat je tegenover elkaar staat. Want dan ontstaat er een machtsstrijd en wordt het als het ware een gevecht tussen twee partijen. Dat levert allen maar verliezers op. Ik zou zeggen: Probeer eens een gesprek aan te gaan met je toekomstige schoonmoeder en als je dat voor elkaar krijgt, probeer je dan a.u.b. eens in haar gedachtenwereld te verplaatsen. Als ouders houd je zielsveel van je kinderen en wil je alleen maar dat je kinderen een lieve, gelovige man of vrouw trouwen. Wat heeft ze op je tegen en is dat terecht? Mocht je fouten hebben gemaakt, wees dan ook niet te trots haar je excuses aan te bieden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering