Ontstoken tandvlees

drs. G.H. Hoek / 1 reactie

Vraag

Ik heb heel erg last van ontstoken tandvlees. Hoe kan je dit heel makkelijk oplossen?

Antwoord

Tandvleesontsteking is het gevolg van plaque, het wittige laagje dat zich dagelijks op je tanden vormt. Wanneer de plaque verwijderd wordt door tandenpoetsen geneest de tandvleesontsteking. Wanneer er tandsteen (=verkalkte plaque) zit kan de plaque nooit helemaal goed verwijderd worden. Voor de juiste poetstechniek en het verwijderen van tandsteen is het het beste een mondhygiëniste te bezoeken. Dit kan ook zonder verwijzing van de tandarts. Goed poetsen en tandsteen verwijderen is de énige manier. Er zijn geen pillen of spoelmiddelen die dit van je kunnen overnemen.

Succes!
Drs. G. H. Hoek

Tags in dit artikel:

tandarts
1 reactie
Ria123
Ik had ook erg veel last van standsteen en daardoor bloedend tandvlees. Eens in de vier maanden bezocht ik op advies van mijn tandarts daarom een mondhygiëniste. Door het gebruik van een elektrische tandenborstel en een tandenstoker is het een stuk verbeterd en mag ik nu een half jaar weg blijven.