Verliefd op broers

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Al een tijd ben ik verliefd op een goede vriend van mij. Hij is helemaal niet met dit onderwerp bezig, omdat hij erg gericht is op het werken in het koninkrijk van God. Ik wil hem daar niet vanaf houden en probeer het daarom uit mijn hoofd te zetten. Dat lukt niet goed omdat ik hem heel vaak zie. Hij heeft een broertje, met wie ik ook goed over weg kan en van wie ik wel de aandacht krijg die ik graag wil (een knipoog, even een arm om je heen, enz.)

Nu heb ik gemerkt dat ik onbewust verliefd ben geworden op een soort ideaalbeeld, een mix van hen tweeën. Daarom voel ik me zo'n rotmeid... alsof ik ze allebei aan het lijntje houdt. Heeft u een tip hoe ik dit op kan lossen? Het liefst zou ik ze gewoon een tijdje niet zien. Maar dat is geen optie, omdat ik dan praktisch overal mee moet stoppen. Moet ik er met hen over praten? Dat durf ik eigenlijk niet, omdat er dan echt wat verandert in onze vriendschappen.

Antwoord

Je hoeft je echt geen rotmeid te voelen. Je bent verliefd op de en jongen en zijn broer doet ook aardig tegen je en je vindt die jongen waarschijnlijk ook wel aardig en dat brengt je in verwarring. Hoe weet je zo zeker dat die goede vriend alleen maar aandacht heeft voor het koninkrijk van God en geen enkele aandacht voor een eventuele vriendin? Heeft hij dat ook wel eens tegen je gezegd dat werken in het koninkrijk van God niet kan samen gaan met een verkering of denk jij dat alleen maar. Het is juist fijn om samen als man en vrouw in het koninkrijk van God te werken. Als ik jou was zou ik eerst eens goed gaan nadenken over het feit wat je nu precies wilt. Wil je met die goede vriend òf met z'n broer. Als je er echt niet uitkomt, probeer er dan ook niet aan te denken en ga gewoon met beiden vriendschappelijk om en meer niet. Je zult dan zien dat de tijd het vanzelf wel zal leren tot wie je je wel of niet aangetrokken voelt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid