Aan abortus denken

J.M. Strijbis / 10 reacties

Vraag

Ik ben een volwassen meid van 25 jaar. Mijn relatie met mijn onchristelijke vriend is sinds kort uit en nu blijk ik zwanger te zijn. Mijn familie wist niks af van deze relatie. Ik ben bij de verloskundige geweest en ik ben vier weken zwanger. Ik heb in die tijd een röntgenfoto ondergaan en medicijnen moeten slikken. Mag ik in zo'n geval aan abortus denken?

Antwoord

Ha vragenstelster,

Door een operatie die ik moest ondergaan, moest je iets langer wachten dan gebruikelijk. Excuses hiervoor.

Bedankt voor je vraag. Het lijkt mij dat je je in een nare situatie bevindt. Het lijkt mij in jouw geval het beste om overal maar eerlijk in te zijn, want een abortus lijkt mij geen oplossing. Dat je er aan denkt, begijp ik helemaal, want dan hoeft verder niemand iets te weten en jij bent van de problemen af. Dat zou je kunnen denken. Toch weet ik uit ervaring dat dit niet zo is. Zo'n ingreep/beslissing breekt iemand met een geweten altijd vroeg of laat op. Zelfbeschuldiging, spijt, wroeging en al dat soort gevoelens kunnen je deel worden.

Maar dat zijn allemaal gevolgen van zo'n belissing. De daad op zich lijkt mij niet goed. Een abortus is bijna altijd gericht op je zelf. Om één of andere reden komt dat beter uit, maar de vragen wat de Heere wil en wat je groeiende kindje zou willen, komen in zo'n besluit niet echt voor.

Wat er gebeurd is, is verkeerd want je hebt vooruit gegrepen op het huwelijk. Maar de Heere Jezus is zo genadig dat Hij dit vergeven wil. "Wie zijn zonden belijdt en laat, voor die is vergeving" (1 Joh. 1). Een abortus maakt het in mijn ogen erger dan het nu is. Er groeit nu leven in je moederschoot en dat is niet toevallig. Mag jij dat leven beëindigen?

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe in deze situatie en ik hoop dat je er samen met de Heere uit komt. "Wie Mij aanroept in de nood, vindt Mijn gunst oneindig groot."

Hartelijke groeten,
J. M. Strijbis

Ps. Naschrift redactie. We adviseren je om contact op te nemen met
Siriz (voorheen VBOK).

Lees meer artikelen over:

abortuszwanger
10 reacties
adriano313
Lieve meid, Open je hart voor God en praat met God
Zoals gezegd, er is vergeving en genade
En trek die mijnheer gelijk aan zijn oren!
Zorg voor een goed begin, benader het positief
Je bent niet alleen!

Ik zal voor je bidden
adriano313
ter bemoediging (Al wat ik ben, opw 697)
http://www.youtube.com/watch?v=UW2Yt7lCStA
Justin
De situatie waarin je je nu bevindt is pittig! Maar niet uitzichtloos. Proffesioneel advies is nu wel het beste, naast Gods hulp, wat je kunt ontvangen. Daarom hoop ik ook dat je iets kunt met Siriz of een dergelijke instantie.

Wat ik nog wel mee wilde geven is dat je niet bang hoeft te zijn voor de gevolgen van de rontgenfoto. Ik werk zelf in die wereld en weet dat 1 foto niet per defenitie schadelijk is. Als het even kan wordt het vermeden in een zwangerschap, dat zou ook mijn advies zijn, maar bij noodzaak moet er gewoon een foto gemaakt worden. Zelf mocht ik ook kindjes ontvangen, die in de 1e 3 maanden in de rontgenstraling zijn geweest, ze zijn kerngezond! Iets om dankbaar te zijn..

Sterkte in deze moeilijke tijd! God alleen kan je er doorheen helpen en mensen geven die je tot steun kunnen zijn in deze situatie. Dan hoop ik tenslotte dat je ooit terug mag kijken en dankbaar mag zijn voor het mooie wonder wat God je wilde geven, na de verkeerde dingen die gebeurd zijn. Was voor mij in iedergeval een wonder!
plderoos
Wat je ook doet, pleeg geen moord! Wat andere mensen ook zeggen, er is nieuw leven in je buik en dat is eigendom van God, Hij is eerste Eigenaar!

Ik ken persoonlijk een kind dat pakweg op dezelfde manier in het leven kwam en die zal het leven echt niet willen missen!

Ik ken ook een opa die zijn kleindochter die abortus wilde plegen nét op tijd uit het ziekenhuis haalde. Je weet niet hoe trots hij keek toen hij mij de foto liet zien van zijn vier jaar oude prachtige achterkleindochter!

Ik vind, maar dat lijkt mij ook in overeenstemming met Gods wil, dat je je kind DV moet laten komen. Daarvoor is het nodig dat je nu doorpakt. Licht de mensen die het weten moeten in en bereid je voor op een geboorte. Natuurlijk word je daar eerst even knap zenuwachtig van maar geloof mij maar, daar zul je later geen spijt van krijgen!
Hanna
Dat deze vraag is blijven liggen, vind ik echt niet kunnen!!

Dit is een noodkreet, er is nieuw leven mee gemoeid,
dan kan je iemand niet een poosje langer laten wachten omdat er een operatie ondergaan moet worden!

Geef de vraag dan door aan iemand anders zodat er GELIJK antwoord gegeven kan worden,
als er ondertussen abortus is gepleegd, dan sta je als beantwoorder toch schuldig aan moord?

Vraagstellster, de bovenstaande antwoorden zijn waardevol, ik hoop en bid dat je het kindje laat komen, het kan je nu allemaal zo moeilijk lijken, maar wat mooi zal het zijn om een kindje van jezelf in je armen te houden!
Misschien kan psalm 139 je tot hulp zijn!
Sterkte en Gods Zegen!
hendrika
Lieve vragensteller, ik begrijp dat je in een moeilijke situatie zit,ik onderschat dat niet!!! Maar zoek a u b niet de oplossing in een MOORD, wat abortus heet!!!Het kleine in wording kindje groeit in jou.en heeft het recht om daar veilig en liefdevol verder te groeien. Je zult zien,al kun je je dat misschien op dit moment niet indenken,eens JOUW kindje liefdevol in je armen te sluiten. Een abortus )een moord' zal je geweten altijd achtervolgen en is zeker GEEN oplossing.Ik wens je veel liefs en sterkte toe,en zoek 'of misschien heb je die al... een vertrouwens persoon op ) die je steunt en waar je goed mee kan praten..
Daniel
MOORD...., ja toe maar, maar wie trouwt met een vrouw met een kind????
Grote bek hebben is makkelijk, maar die vragenstelster is er niet mee geholpen.
Vragenstelster heeft ongehuwd samengeleefd, dat is toch een zonde?
wij refo's veroordelen elke zonde, maar als het om abortus gaat zijn we opeens liefdevol.
anders was de vrouw veroordeeld.
QuadCoreInside
@Daniel: Ik ken iemand die met een vrouw met kind is getrouwd ja, en ze zijn erg gelukkig. Verder denk ik niet dat de vraagstelster iets aan jouw reactie heeft.
Daniel
mijn gevoel ligt helemaal bij de vraagstelster, mijn problemen liggen bij mijn refo-vrienden/vriendinnen.
abortus moord noemen is zo harteloos.
trouwens ook raar dat je over een onchristelijke vriend schrijft.
mensen zouden eens wat aardiger met elkaar om moeten gaan.
Jara
We praten nu allemaal over de vragenstelster zelf,
maar wat kan het kindje er nou aan doen?
Heeft dit kindje niet gewoon evenveel recht op leven als iedereen?

Het is heel moeilijk om de gevolgen onder ogen te zien,
vooral in deze omstandigheden, dat weet ik uit mijn nabije omgeving.

Maar toch denk ik dat dit kindje het recht op het leven niet ontzegd mag worden.

En weet ook dat God je wil helpen in deze omstandigheden..