Destijds verkering uitgemaakt

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Het is wel een aantal jaren terug, maar toch... Ik had verkering met een leuke, lieve jongen. Ik ben vreselijk onzeker, ook als het gaat om uiterlijk. Ik ben daar ook voor op gesprek geweest in het afgelopen jaar. Dat heeft me toen goed geholpen. Na een maand verkering heb ik het uitgemaakt, mede door die gesprekken, maar ook omdat hij toen nog contact had met z'n ex. Dat maakte het voor mij alleen maar moeilijker. Nu ga ik echter alleen maar denken: als ik het toen niet uitgemaakt had, waar waren we dan nu geweest? Was het dan niet zo gegaan? Het zit mij soms behoorlijk dwars. Ik heb sindsdien ook geen relatie meer gehad, omdat ik voor mezelf alles op een rijtje moest zetten (wat heel lang duurde). Ik heb nu geen contact meer met hem. Heb ik het voor mezelf alleen maar moeilijker gemaakt, of hoe moet ik dit precies zien? Op zich zoek ik nu wel weer contact met andere jongens, althans, dat probeer ik, maar ik heb zelf altijd het gevoel dat er een kabel aan me vast zit die me terugtrekt. Wat kan dat zijn?!

Antwoord

Beste vraagsteller,
Twijfel, o twijfel… wat kan een mens zich daar het leven moeilijk mee maken! Iedere keer weer moeten we keuzes maken en iedere gemaakte keuze heeft zijn eigen consequentie!

Je hebt destijds de verkering uitgemaakt omdat hij nog contact had met zijn ex, schrijf je. Ja, ik zou ook geen verkering willen met iemand die nog vastzit aan een eerdere relatie. Dan is er altijd de gedachte "wil hij mij of wil hij háár"! Die keuze is dus gemaakt: prima. Dáárdoor heb je nu geen verkering meer met hem. Daar heeft je uiterlijk nog niks mee te maken, toch? Althans dat hóéft niet! Als uniek schepsel van God mag je er zijn! Hoe dik of dun, blond of donker, klein van stuk of juist heel lang je ook bent. Zeg dat maar heel vaak tegen jezelf als je in de spiegel kijkt!

Natuurlijk kun je terugverlangen naar die toch zo aardige jongen (die intussen er wel twee vriendinnetjes tegelijk op na wenste te houden!), maar hoe reëel is dat? Zou je dan van je twijfel af zijn? Of denk je dan steeds weer aan die ander die ooit in het spel was, ook al is ze dat misschien nu niet meer? Zet deze jongeman definitief uit je gedachten. Je hebt destijds een keuze gemaakt: een góéde keuze!

Houd je ogen en oren open bij alle leuke jongens waar je nu contact mee mag maken. Wellicht zit de ware er tussen! En mocht ‘hij’ toch uiteindelijk de ware voor je blijken te zijn, dan ontmoet je hem ooit wel weer een keer...

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

twijfelverkering uit
3 reacties
Race406
Het is al een paar jaar geleden. Even later schrijft ze dat ze afgelopen jaar gesprekken heeft gehad en dat ze naar aanleiding van die gesprekken het na een maand heeft uitgemaakt.. Beetje tegenstrijdig. Of heeft RW de vraag voor op het forum wat ingekort?
AHHK76
Verkering waarin een ex nog een grote rol speelt, lijkt me geen basis voor een goed huwelijk. Daarom denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt!
manita1986
@Race406:

misschien heeft deze persoon er wel heel lang over na moeten denken toen ze destijds in de knup zat met de relatie voordat ze de stap durfde te zetten om er met proffesionele hulp over te praten?!