Steentjes in m'n keel

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 24 jaar en heb sinds een jaar al een aantal keren harde gele (stinkende!) bolletjes/steentjes in m'n keel. Ik vermoed dat ze van achter m'n amandelen vandaan komen. Ik heb er vrijwel nooit pijn van. Bijna altijd begint het met een vieze smaak in mijn mond en voelde ik achterin iets in m'n keel met m'n tong. Na een dag of twee komt dit (steentje) los en is het allemaal weer over. Nu heb ik het weer, al meer dan een week aan de linkerkant van m'n keel. Het zorgt er voor dat ik me erg onfris voel, ondanks mondhygiene en tanden poetsen. Ook smaakt drinken me niet en heb ik een constant vieze smaak in m'n mond. Ik heb geen koorts en m'n keel doet iets pijn. Op internet vond ik terug dat het amandelsteentjes kunnen zijn en dat er een rigoureuze oplossing is: amandelen verwijderen. Als kind zijn mijn amandelen al verwijderd (neus en keel). Ik vind het een beetje raar om er mee naar de dokter te gaan, temeer omdat ik vrijwel geen pijn heb en ook geen koorts. Het meest last heb ik van de geur en de smaak. Heeft u nog tips of ideeen? Of moet ik toch naar de dokter en misschien naar KNO-arts? Vriendelijk bedankt!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan van hier niet beoordelen hoe het er uit ziet. Amandelen verwijderen zou een optie kunnen zijn. Bij kinderen worden ze geknipt, niet gepeld. Knippen betekent dat er een restje achterblijft. Dat kan aangroeien. Laat het je arts zien.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

3 reacties
Samanthi
Ik herken het, het zijn vaak een soort van puistjes achter in je keel.
linneke
ik weet ook wat je bedoeld. het heeft met je afweer vanuit de amandelen te maken. beterschap in elk geval.
gjkorpershoek
Kunnen het niet gewoon etensresten zijn, die zich ophopen in een gaatje in je mond? Geen alarmerende situatie.