Verliefd en kwetsbaar

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin is erg verliefd op een jongen. Elke keer als ze hem ziet dan weet ze niet meer wat ze moet doen. Ze wordt rood en begint te stamelen, enz. Als wij over hem beginnen dan wordt ze boos op ons, want wij mogen niet over hem praten. Dan is ze kei-nijdig daarna en zegt ze niets meer tegen ons. Wat moet ik doen?

Antwoord

Om met het laatste te beginnen: als je verliefd bent, dan ben je ook heel erg kwetsbaar. Het is dan ook echt goed te begrijpen dat ze kei-nijdig wordt omdat je als verliefde zo ontzettend gevoelig bent. Wat plagerige opmerkingen zijn zo gemaakt en dat is gewoon heel moeilijk voor iemand die verliefd is. Ze is zo verliefd dat ze zelfs helemaal begint te stamelen als ze die jongen ontmoet. Dat maakt het voor haar allemaal erg lastig. Misschien is het beste voor haar als ze zou kunnen corresponderen, dan hoef je niet alle energie te steken in het onder controle houden van je zenuwen. Als je schrijft kun je je veel meer op het inhoudelijke richten.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid